5 Eylül 2008 Cuma

PİRAYE

Piraye, Canan Tanİstemeden girdiği Diş Hekimliğ Fakültesi çıkartıyor hayatının dönüm noktası olan erkeği karşısına kızıl saçlı Piraye'nin.İstemeden başaldığı bu fakülteden mezun olduktan sonra, sevmeden başlayacağı bu mesleği bile yapamayıp tutkuyla arıyacak bir hayat yaşayacağını nereden bilebilirdi ki?
Denemek istedi Piraye'de yaşayarak öğrenmek.Tıpkı benim gibi...
Doğduğu günden bu yana,yavaş yavaş,her seferinde küçük billur tanesi ekleyerek;emekle,sabırla oluşturulan,göz kamaştırıcı güzellikte bir köşk.Ve bunu bir anda yerle bir etmeye karar vermek. Geride kalan enkazı diriltmeye güç yeter mi?Aynı görkemle inşa etmek mümkün mü?
Sürükleyiciliğine boğulduğum bu kitabı tüm işlerimi öylece bırakıp evden çıkmamacasına okudum.Kendimi yaşadım bazı bölümlerinde.Kah gülümsedim,kah gözümden süzülen yaşı sildim ellerimle.
İşte roman bu dedirten enfes bir kitap.Okuyun bana hak vericeksiniz.

1 yorum:

Unknown dedi ki...

bu kitabı okumuşluğum olduğu için ve de seni tanıdığım için olsa gerek gülümseyerek okudum yorumunu. Gerçekten haklısın..güzel bir kitap hem aşkın ne kadar şiddetli bir duygu olduğunu, hem de aynı zamanda ne kadar sevgi dolu olduğunu anlatırken aynı zamanda da aslında yetiştiğimiz yerlerin, karakterimizde ve yaşam biçimimizde nasıl da etkili olduğunu anlattığını düşünüyorum.