19 Mart 2008 Çarşamba

CARPE DİEM


Ezberletilmiş hayatlar var birçoğumuzun önünde . Kimi bu ezberletilmişliği ''bu benim hayatım ''diyerek yaşıyor ve öylece yaşlanıp gidiyor. Kimi ise'' ben hayatım ''diyor ne yaparsam, ne yaşarsam hayat budur mantığıyla sürdürüyor hayatını. Kimileri önüne bent konmuş nehirlerin birikip belki dev barajlar oluşturmuş, sakin ama bir o kadar girdaplı suları kadar tehlikeli yaşarken hayatı; kimileriyse azgın ve coşkun bir nehrin denize kavuştuğu anki durgunluğuyla yaşıyor... Kadınsanız başlarda anneniz babanız olarak evlenince eşiniz hatta çok komik gibi görünse de konu komşunuz olarak yaşıyorsunuz hayatı.Erkekseniz oldu da bitti maşallah’ın ardından iyi bir iş derdine düşemeden en büyük asker bizim asker diye omuzlarda sıçratılan oluyorsunuz...Yaşam boyunca planlar yapıyoruz çoğumuz hep bitirmemiz gereken şeyler olduğundan sonra yaşayacağız gözüyle bakıyoruz hayata.Ben şunu anladım hayattan Hayat: tüm planların, plansızca yaşananların, sıralamaların , üzüntülerin ,sevinçlerin, bunları yaptıktan sonra yaşayacağım dediğin anların ta kendisi. Lütfen ertelemeyin hayatınızı ezberletilmiş bile olsa ANI YAŞA ....



İlave: Carpe Diem: Latince anı yaşa,yapmak istediklerini yap anlamında kullanılan bir cümledir.Ölü ozanlar derneğinde sıkça geçerdi.O günlerden aklımda takılı kalmıştır.Merak edenler olmuş bilgilerine ....

Hiç yorum yok: