23 Mart 2008 Pazar

SON ŞİİR

Son söz gibidir biraz son şiir.Anlamını yitirmez sanki ölenle beraber,oda sonsuzluğa karışır,unutmak kolay değildir artık çıkan son sözcükleri.Nazım Hikmet'in ölümüyle ilgili duyduklarımda beni şaşırtan iki nokta olmuştu;birincisi öldüğü ay yani haziran ayında yazdığı son şiiri diğeri ölümü.
Nazım Hikmet Vera'sının yanında sabah kahvaltısını yaparken kapıya gelen gazetelerini almaya gider.Bir sondur bu onun için.Son kahvaltı,son gazete,son görüntüler dünyadan.Kapıya geldiğinde kalp krizi geçirir ,YIKILMAZ!Direnir sonra duvara yaslanır,yavaş yavaş oturur ama YIKILMAZ ve artık can verir o anda.NAZIM Hikmet'i hep bir ağaca benzetmişimdir.Ölümüde böyle oldu,bir ağaç gibi ayakta can verdi.YIKILMADI...
işte o son şiir:
Gel dedi bana
Kal dedi bana
Gül dedi bana
Öl dedi bana
Geldim
Kaldım
Güldüm
Öldüm........

Hiç yorum yok: